תהליך הבציר: משלב הגפן עד יישון בחביות עץ אלון

אחד הדברים המרתקים הקשורים לעולמות היין, הינו תהליך ייצור היין. אנחנו ביקב ארץ החלטנו לשתף אתכם איך מכינים את היין ומדוע חביות עץ האלון תורמות לטעמו של היין. בואו לגלות את סודות היין ביקב בוטיקי וייחודי!

מהגפן אל היין: השלבים הראשונים

תהליך הפיכת הענבים ליין כרוך במספר שלבים מכריעים התורמים לאיכותו וטעמו של המוצר הסופי. הכל מתחיל בכרם, שם מטפחים גפנים בקפידה שנבצרים בזמן האופטימלי להבשלה. עובדי כרמים מיומנים בוחרים ידנית את הענבים, ומבטיחים שרק הענבים הטובים ביותר ייבחרו לתהליך ייצור היין.

לאחר הבציר של הענבים, הם עוברים תהליך מיון יסודי כדי להסיר חומרים לא רצויים כמו עלים או גבעולים. לשלב זה יש חשיבות מכרעת בשמירה על טוהר ואיכות הענבים לפני כתישתם. לאחר מכן כותשים את הענבים הממוינים בעדינות, כדי לשחרר את המיץ ולהתחיל בתהליך התסיסה.

לאחר הכתישה, מיץ הענבים מועבר למיכלי תסיסה. בשלב זה מוסיפים למיץ שמרים שמתחילים את תהליך התסיסה. שמרים ממירים את הסוכרים הטבעיים הקיימים במיץ לאלכוהול, ויוצרים את הבסיס ליין. תהליך התסיסה יכול להימשך בין מספר ימים למספר שבועות, בהתאם לסגנון היין הרצוי.

לאחר סיום התסיסה, היין הצעיר עובר תהליך הנקרא בירור. זה כולל הסרת משקעים או חלקיקים מוצקים שייתכן שנוצרו במהלך התסיסה. שלב זה לא רק משפר את מראה היין אלא גם תורם ליציבותו ולאריכות חייו.

איך הזמן בחביות אלון משפר את היין?

יישון יין בחביות עץ אלון הוא מסורת עתיקת יומין המוסיפה עומק, מורכבות וטעמים ייחודיים ליין הסופי. חביות אלון נבחרות בשל יכולתן להקנות מאפיינים רצויים ליין באמצעות תהליך הנקרא התבגרות. כאשר יין מאוחסן בחביות עץ אלון, הוא עובר סדרה של תגובות כימיות התורמות לאיכותו ולטעמו הכללי.

אחד היתרונות המרכזיים של יישון היין בחביות עץ אלון הוא מיצוי של תרכובות מהעץ עצמו. אלון מכיל תרכובות טבעיות כמו ונילין, ליגנין וטאנינים, המשתחררים ליין בהדרגה עם הזמן. תרכובות אלו יכולות להוסיף טעמים של וניל ותבלינים שונים, ולשפר את הטעם הארומטי של היין.

מסע לעולם היין חוויה שלמה לקבוצות ביקב משפחתי ייחודי

אנחנו ביקב ארץ שמחים לארח אתכם ביקב המיוחד שלנו שממוקם ביישוב כליל בגליל. יקב משפחתי המציע יינות מובחרים בטעמים משובחים וסוגי ענבים שונים. בואו להנות מסדנאות יין מעשירות וטעימות ביקב המשפחתי שלנו שטומן סיפור מרתק לצד ניחוחות וטעימות בלתי נשכחות.